Sustavi kliznih vrata u Yves Saint Laurent muzeju u Parizu
GEZE automatski sustavi kliznih vrata poboljšavaju nekadašnje radno mjesto velikog modnog dizajnera Yves Saint Laurenta. Diskretan, elegantan dizajn, nevidljiva tehnologija i praktičnost pristupa naglašavaju ambijent ove gradske palače u stilu Drugog carstva. Sjedište modne marke nedavno je pretvoreno u muzej. Posebni strukturni izazovi visokih, širokih ulaza u muzejski kompleks nadvladani su tehnologijom vrata tvrtke GEZE.
Vrata za haute couture – prilagođena klizna vrata
Vrata za haute couture – prilagođena klizna vrata © Christophe Mirabel / GEZE GmbH
Muzej je pokretač gužve. Sustavi automatskih staklenih kliznih vrata s moćnim pogonima Powerdrive za visoke, široke ulaze u izloge pokazali su se kao pravi izbor. Ulazeći u predvorje kroz prva klizna vrata, posjetitelj se suočava s četiri portreta pop arta u kojima je Andy Warhol ovekovečio Yves Saint Laurenta, kao da ga pozdravlja „gospodar kuće“. Sa zatamnjenim staklenim krilima i pogonskim sustavom skrivenim od pogleda, obližnja vrata stapaju se s pozadinom u odnosu na intenzitet boje ovih slika. Prilagođena automatska klizna vrata širokog otvora s krilima od teškog stakla mogu se pronaći u čitavom muzejskom kompleksu. Oni vode posjetitelja u stalnu kolekciju, koja uključuje legendarni tuxedo „Le Smoking“, kožni kaput i druge ikone, do prostora s privremenom izložbenom tematikom i do studija.
Muzej mode s osobnim dodirom
Arhitektura, dizajn i tehnologija vrata morali su se uskladiti jer nikad prije nije bila zamišljena tako velika izložba za modnog dizajnera. U muzejskom kompleksu veličine 450 četvornih metara posjetitelji mogu uroniti u svijet haute couture: retrospektiva života i djela Yves Saint Laurenta i mijenjanje tematskih izložbi iz kolekcije od 5.000 modela haute couture. U srcu muzeja je „Le Studio“, gdje je Saint Laurent proveo tri desetljeća dizajnirajući sve svoje kolekcije.
Intenzivna interakcija za prava automatska vrata
Očuvanje osobne atmosfere prostorijaa u modernom muzejskom okruženju bilo je moguće samo uz pomoć Pierrea Bergéa, voditelja projekta i poslovnog i životnog partnera Saint Laurenta. Napor koji je Bergé uložio u pripovijedanje priče o marki i radu svog prijatelja pokazuje koliko je bila intenzivna interakcija između učesnika u projektu. Tu spadaju voditeljica projekta Réda Issolah iz pariške tvrtke JMR Architectes, dizajner interijera Jacques Grange, scenograf Nathalie Crinière i kustosica Aurélie Samuel. Mi u tvrtki GEZE pridonijeli smo toj suradnji od samog početka, posebno u radu s arhitektima.
Bilo nam je važno pružiti inspirativne prijedloge za rješenja vrata, uzimajući u obzir sve arhitektonske i estetske čimbenike i sve aspekte nove uporabe zgrade. Znali smo koliko će se eksponata nalaziti u blizini visokih, širokih ulaza i zbog toga će vrata morati biti vrlo diskretna.
Philippe Eugène, generalni direktor podružnice GEZE FrancuskaEstetika vrata, praktičnost pristupa i jednostavno rukovanje
Donesena je zajednička odluka da se koriste automatska klizna vrata sa sivo zatamnjenim staklenim krilima i pogonima vrata ugrađenim u strop. © Christophe Mirabel / GEZE GmbH
Oslanjajući se na našu stručnost u najrazličitijim tipovima zgrada sa najrazličitijom uporabom i na temelju fleksibilnih opcija iz našeg portfolia proizvoda, predstavili smo sva izvediva GEZE rješenja vrata. Donesena je zajednička odluka da se koriste automatska klizna vrata sa sivo zatamnjenim staklenim krilima i pogonima vrata ugrađenim u strop. Sustavi kliznih vrata udovoljavaju svim zahtjevima za praktičnost pristupa i lako rukovanje od strane osoblja. Mi smo, naravno, preuzeli kontrolu nad koordinacijom suradnje svih strana koje su uključene u izgradnju. Kao rezultat, sustavi kliznih vrata mogli bi se brzo i nesmetano instalirati i raditi.
Značajke i prednosti automatskih kliznih vrata
S pogonskim sustavima Powerdrive, GEZE Francuska stvorio je prilagođena automatska klizna staklena vrata za velike otvore na vratima:
- Harmonija s interijerom u stilu Drugog carstva
- Nevidljiva tehnologija vrata u potpunosti skrivena u stropu
- Sigurnosni senzori s odgovarajućim kompletom za ugradnju na strop
- Zatamnjena staklena krila
- Na postavljanje eksponata ne utječu obližnja vrata
- Transparentnost bez gubitka intimne atmosfere u prostoriji, pr. za privatne događaje
- Jednostavan automatski pristup za sve u oba smjera
- Pouzdano i lako otvaranje i zatvaranje teških kliznih krila čak i s velikom pristupnom frekvencijom
- Vrijeme otvaranja se prilagođava pristupnoj frekvenciji
- Povećani protok posjetitelja: krila se automatski duže drže otvorenima
- Najviši osobni sigurnosni standardi: DIN 18650 i EN 16005
- Pojedinačno podesivi parametri pokreta: ubrzanje, vrijeme otvaranja, brzina otvaranja i zatvaranja
- Centralni rad putem programske sklopke
- Budući dokaz: mogućnost povezivanja sa sustavom zgrade za daljinsko nadgledanje ili promjenu funkcija vrata
- Podrška od idejnog planiranja i tijekom cijelog životnog ciklusa vrata
- Podrška fazi izgradnje: koordinacija svih strana koje su uključene u izgradnju kako bi se osigurali nesmetani procesi
- Prilagođeno servisiranje i održavanje
- Trajno pouzdan i siguran rad
- Očuvanje vrijednosti i produljeni životni vijek
I na kraju, najbolji dio: haute couture
Provokacija oblikuje današnju modu
Bio je jedan od najvećih modnih dizajnera 20. stoljeća. Kreacije Yves Saint Laurenta bile su u korak s emancipacijom žena i spajale modu i umjetnost.
Muzej sadrži mnoge modele haute couture koji su promicali ono što je danas u ženskoj modi očito, ali je bilo provokativno u šezdesetima – poput trenk kaputa i hlača. 1966. Godine, Yves Saint Laurent odjenuo je žene u tuxedo kao izjavu o pokretu emancipacije. „Le Smoking“ dao je novi zamah muškim odijelima koja su Marlene Dietrich nosile od tridesetih godina prošloga stoljeća – a danas je klasično odijelo za žene u poslu i politici.
Yves Saint Laurent bio je jedan od prvih modnih dizajnera koji je u svoje dizajne uključio umjetnost. Odjeća haute couture prikazana je uz slike koje su ih inspirirale, poput Pikasovog „Glazbeni instrumenti na stolu“. Tu je i neponovljiva „Mondrian odjeća“ koja je bacila novi reflektor na ovog umjetnika i od tada je postala legenda.
U srcu muzeja je atelje (“Le Studio“). S vijcima tkanine, crtežima i skicama, naočalama s rogovima na stolu i bijelim radnim kaputom preko stolice, sve se održava točno onako kako je bilo za vrijeme života dizajnera, koji je preminuo 2008. godine.
GEZE Proizvodi u muzeju Yves Saint Laurent
- Automatski sustav linearnih kliznih vrata za velika i teška krila vrata do 200 kg težine krila i širine otvora do 3000 mm
- Kombinirani detektor za kontrolu i zaštitu automatskih kliznih vrata s četiri podesive konfiguracije svjetlosnih zavjesa
- Softver za integriranje sustava vrata u sustav upravljanja zgradama, osiguravajući da se parametri automatskog sustava kliznih vrata mogu povoljno podesiti i pouzdano održavati zahvaljujući automatskim izvještajima o kvarovima i dijagnostičkim funkcijama