Pametan, održiv i pristupačan bez prepreka - tako izgleda hotel budućnosti

Hotelski kompetencijski centar (HKZ) u Oberschleißheimu u blizini Münchena je nešto posebno na njemačkom jeziku u hotelskoj industriji sceni: svi dijelovi hotela prolaze kroz veliki izložbeni prostor - od hotelskih soba u različitim kategorijama do funkcionalnog bara, predvorja i kuhinje - u probnoj vožnji. Arhitekti, planeri, operatori zgrade, stanari i investitori mogu saznati više o konceptima u hotelskoj i restoranskoj gradnji od bilo kojeg proizvođača, te međusobno razmjenjivati informacije - daleko od uobičajenih specijaliziranih sajmova. Ovdje se koriste i GEZE rješenja koja nam pružaju vrijedne povratne informacije prilikom korištenja i rukovanja našim proizvodima. Sonja Zdiarsky, naša Global Account Managerin i stručnjakinja za hotelijerstvo, o trendovima u hotelijerstvu i ugostiteljstvu raspravlja s dvojicom operatora zgrade HKZ-a, Julijom von Klitzing-Peter i Christianom Peterom, koji karakteriziraju pametne hotele, što gosti i osoblje imaju i, naravno, kako GEZE proizvodi mogu pomoći u tome.

"Smart Hotel" je trend u hotelskoj industriji

S.Z.: Ne smijete propustiti pojam "pametan hotel", što to znači s vaše točke gledišta, i koji drugi trendovi dominiraju u hotelskoj industriji upravo sada?

Christian Peter: Jasno je da gotovo svi govore o umrežavanju i automatizaciji u hotelskom poslovanju. U tom kontekstu često se koriste pojmovi "pametan hotel" i "hotel budućnosti". Smart Hotel je sve o opremanju hotela s umjetnom inteligencijom kako bi se optimiziralo upravljanje i učinkovitost rada hotela, poboljšanje usluge u hotelu s jedne strane, i uštedu troškova s druge strane. Međutim, s naše točke gledišta, takozvani Smart Hotel ili Hotel budućnosti već postoji; to bi stvarno trebao biti nazvan "Hotel sadašnjosti". Većina rješenja za digitalizaciju već je dostupna; samo njihov potencijal još nije u potpunosti iskorišten, jer je umrežavanje i stoga komunikacija između pojedinih struka i dalje problematična. To je uglavnom zato što se zajedničko planiranje ne provodi od samog početka, već se pojedinačne struke dodaju prekasno i tada se više ne može uzeti u obzir strukturno rješenje. 

Hotelski kompetencijski centar

Zatvarači vrata i ostali proizvodi tvrtke GEZE testirani su uživo: naši kupci imaju priliku doživjeti sve svoje proizvode u Hotelskom kompetencijskom centru. © GEZE GmbH

S.Z.: Kako bi trebalo izgledati planiranje pametnog hotela kako bi umrežavanje funkcioniralo?

C.P.: Arhitekti, arhitekti interijera, kao i odgovarajući specijalizirani planeri za grijanje, klimatizaciju, sanitarni čvor, ventilaciju, protupožarnu zaštitu itd. uključeni su u proces izgradnje. Moraju stupiti u kontakt jedan s drugim u ranoj fazi, što je idealno moderirano pozivom na podnošenje ponuda. Osim toga, tehnički sustavi obično su nekompatibilni nakon toga - jednostavno zato što postoji veliki broj različitih sustava i protokola. U idealnom slučaju, sustavi bi trebali biti interoperabilni.

SZ: Apsolutno to možemo potvrditi. Tehnički sustavi najbolje funkcioniraju s dobrim planiranjem i ranom koordinacijom među svim uključenim stranama. To je vrijednost koju iznimno cijenimo u našim projektima. Koje prednosti vidite za operatera zgrade iz pametnih hotela?

C.P.: Jedan od najvažnijih razloga za umrežavanje tehnike zgrade u hotelima je aspekt održivosti, posebno energetske učinkovitosti. Hotelijeru su potrebni precizni podaci o potrošnji energije, na primjer kako bi se nadoknadila ili promijenila vršna opterećenja. Na primjer, on sigurno ne može smanjiti struju u aparatu za kavu ujutro, ali može reći sušilicu kroz izgradnju inteligencije da mora ići od 90% do 60% kapaciteta grijanja, ili čak pomaknuti cijeli proces sušenja na noćne sate. Istovremeno, umrežavanje može povećati udobnost i sigurnost u zgradi optimiziranjem procesa izgradnje. Na primjer, automatskim provjetravanjem ili rješenjima za vrata bez prepreka koja ipak jamče visoku razinu sigurnosti za goste u svakom trenutku, na primjer u slučaju požara, kao i mogućnost pristupa na daljinu za praćenje statusa ili kontrolu pristupa. Za te mnoge male primjene potrebna nam je tehnika vođenja zgrade u koju se pojedinačne struke mogu integrirati. Naravno, rješenja kao što je myGEZE Control platforma za umrežavanje, koja se može koristiti za integraciju pogona vrata i pogona prozora u tehniku vođenja zgrade s otvorenim sustavom, ovdje su odličan izbor.

Održivo poslovanje hotela

S.Z.: Uskoro ćemo umrežiti postojeća vrata u Hotelskom kompetencijskom centru s myGEZE Control. Na taj se način i vrata i proizvodi drugih tvrtki mogu integrirati u sustav za upravljanje zgradom, a prednosti se mogu uživo pokazati posjetiteljima. To čini teoriju malo opipljivijom, a to je velika prednost Hotelskog kompetencijskog centra. Ako se odmaknemo od tehnologije - koje druge trendove doživljavate u hotelijerskoj i restoranskoj industriji?

J.v.K.: Pored tehnologije, fokus je na različitim potrebama gostiju. Što očekuju moje gostujuće skupine, što mladi možda cijene kao vrijednost, za razliku od trenutne ciljane publike? Pitanje održivosti ovdje dolazi u središte pozornosti, posebice među mladom generacijom. U smislu da je svjesna odluka u korist održivosti, u korist regionalnosti, novi oblik luksuza. S jedne strane, kao što sam rekao, automatizacija zgrade dolazi u obzir kako bi upravljanje hotelom bilo održivije, ali zahtjevi idu i dalje od toga. Koncept luksuza se potpuno promijenio. U prošlosti je luksuz značio velike, raskošne i svestrane sobe i prostorije; danas to znači suprotno, što znači jednostavan, smanjen i funkcionalan dizajn. Osim održivosti, pristupačni hoteli bez prepreka također su aktualne teme. Svjetska turistička organizacija (UNWTO) procjenjuje kako tržište turizma bez prepreka čini oko 15 posto ukupnih globalnih turističkih izdataka. Očekuje se da će se taj broj povećati kako više zemalja i više odredišta bude poboljšavalo svoju pristupačnost. Pristupačnost bez prepreka više ne utječe samo na osobe s invaliditetom, već i na starije putnike, obitelji s djecom ili jednostavno na goste koji putuju sa svojom prtljagom. Hoteli bez prepreka pogoduju svima.

Za mlađu ciljnu skupinu, svjesna odluka u korist održivosti i regionalnosti novi je oblik luksuza.

Julia von Klitzing-Peter, stručnjakinja za generacije Y/Z u Hotelskom kompetencijskom centru

S.Z.: Što točno održivi i hoteli bez prepreka znače za hotelske sobe?

J.v.K.: Da imam puno manje namještaja, na primjer. Namještaj treba biti dobro osmišljen i stvarno je ograničen na ono što je strogo potrebno. Tako, na primjer, samo male bočne kutije, kompaktni stol i stalak za prtljagu, a ne ludo mnogo više - sve u jednoj boji, u jednoj materijalnosti, a idealno iz regije bez dugih lanaca opskrbe. Sve u idealnoj, ugodnoj i mirnoj klimi u prostoriji. Ovdje dolaze instalirani proizvodi, kao što su GEZE zatvarači vrata TS 5000 SoftClose ili također GEZE ActiveStop mogu koristiti za sprječavanje glasnog lupanja vrata. Pristupačnost bez prepreka u hotelu s druge strane počinje od ulaznih vrata, primjerice s automatskim kliznim vratima kao što su Slimdrive SL NT ili rotirajuća vrata Revo.PRIME a nastavlja se u hotelskim sobama. Ovdje su, na primjer, važni dovoljno široki prolazi za invalidska kolica, neklizajuće podne obloge, a digitalni komunikacijski mediji u sobama također stvaraju uključenost. Prekrasna stvar - sve ove mjere ne samo da stvaraju hotele bez prepreka, već i povećavaju udobnost za goste.

S.Z.: Gosti hotela zahtijevaju održivost, ali kako ih možete navesti da djeluju održivije, posebno u pogledu potrošnje energije i vode?

J.v.K.: Pa, sada postoje neke pametne ideje za motiviranje hotelskih gostiju da budu oprezniji s ekonomijom i očuvanjem resursa. Zanimljiv je razvoj događaja u području igara na sreću, posebno u GenZ-u. To omogućuje gostima da osvoje "kovanice" ako ne rade ništa, na primjer, mogu doručkovati besplatno. To je zanimljivo i za operatora ugrade, budući da onda plaća doručak - koji štedi na kilovatsatima električne energije ili litrama vode. Programi nagrađivanja odličan su način zadržavanja klijenata, posebno za velike hotelske lance. Ali ono što mi treba, naravno - a to je kraj ciklusa - jest da se sustavi umrežavaju i da postoji visok stupanj digitalizacije.

Hoteli bez prepreka omogućavaju robotizaciju

Hotelski kompetencijski centar

Hotelski kompetencijski centar ne bavi se samo protupožarnom zaštitom, zvučnom zaštitom i zaštitom evakuacijskog puta – nego i „Predictive Maintenance“. Na primjer, zatvarač vrata ne bi se trebao održavati baš onda kada je gost konferencije rezervirao konferencijsku sobu. © GEZE GmbH

S.Z.: Daleko od operatora zgrade i gosta - kako trendovi u hotelijerstvu utječu na hotelsko osoblje? 

C.P.: Naravno, pitanje održivosti također se plaća u marku poslodavca. Zaposlenici su sve manje zainteresirani za zarađivanje nego za stvaranje svrhe i ravnoteže između poslovnog i privatnog života. Radije radim u hotelu koji posluje i/ili se dugoročno fokusira na održiv rad i pouzdano vrijeme odmora nego zaposlenik hotela. Tada se nalazimo usred manjka obučenih profesionalaca, koji su u potpunosti pokrili hotelijersku i ugostiteljsku industriju od pandemije COVID-a. Međutim, drugi trend o kojem još nismo govorili - robotizacija - ovdje pomaže. Roboti se već danas mogu koristiti u mnogim različitim područjima - a la hotel budućnosti - ako za to imate tehničke mogućnosti. Roboti također uživaju u pristupačnim hotelima. Zato je tako važno za nas, kao i za cijelu industriju, da surađujemo s tehnološkim partnerima kao što je GEZE. Ako se, na primjer, robot za čišćenje ili servis treba premjestiti iz sobe u sobu, trebam pogon zaokretnih vrata, koji se idealno kontrolira preko automatizacije zgrade, na primjer da drže vrata otvorena u određeno vrijeme i zatvaraju se u drugim vremenima kada su roboti neaktivni. Ni operator zgrade, ni obrađivač, ni arhitekt ne znaju kako ta komunikacija može funkcionirati - stručnjaci poput GEZE-a imaju znanje. U našem laboratoriju upotrebljivosti ovdje možemo igrati i predstaviti putovanje gostiju. 

Ne samo da sustavi moraju međusobno komunicirati, već i trgovci moraju koordinirati svoje aktivnosti. Dijelimo ovaj pristup „Connecting Expertise, Building Solutions“ s GEZE.

Christian Peter, osnivač i pokretač Hotelskog kompetencijskog centra

S.Z.: Pa zašto se tako malo pametnih hotela implementira s robotima?

C.P.: Ovo je također posljedica velikog broja sustava i protokola - i u konačnici zbog nesigurnosti oko toga koji će sustav prevladati. Uostalom, tko želi ulagati u ono što ne zna je još uvijek na tržištu u sljedećih 10 ili 15 godina? I mnogi jednostavno nemaju vremena baviti se eksponencijalnim napretkom inovacija i držati korak - tema umjetne inteligencije još je jednom pridonijela tom ubrzanju. Razmjena je ovdje ključna za donošenje odluka. Ovoj burzi dajemo stabilnu platformu s Hotelskim kompetencijskim centrom - i jako nam je drago što je GEZE dio ove stručne razmjene!

Ponosni smo na to! Hvala vam puno na zanimljivom razgovoru, gđo von Klitzing-Peter i g. Peter, ali prije svega na dobrom partnerstvu i zajedničkom interesu za poticanje hotelijerstva.